top of page
  • yaeldank

CBT - Cognitive Behavioral Therapy

עודכן: 20 באוג׳ 2019

הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית הינה גישה לפתרון בעיות. זוהי אחת הצורות הבודדות של פסיכותרפיה אשר נבחנה ונבחנת באופן מדעי ונמצאה כיעילה ביותר מ- 300 ניסוים קליניים בהפרעות שונות.

הטיפול הקוגניטיבי לרוב מתמקד בהווה, הינו מוגבל בזמן והוא נוטה ללמד פתרון בעיות באופן שיטתי. חלק גדול מהטיפול עוסקים בפתרון בעיות עכשוויות. המטופלים לומדים מיומנויות ומקבלים כלים אשר מלוות אותם בהתמודדות לאורך כל חייהם.

אנו מניחים כי מחשבות משפיעות על רגשותינו ועל התנהגותינו. ברגע שמזהים את דפוסי החשיבה האוטומטית, ניתן לעבוד על שינויים ובכך להשפיע גם על שינוי רגשי והתנהגותי. בטיפול ננסה לזהות את דפוסי החשיבה ולשנותם לדפוסים פונקציונלים ואפקטיביים שישפיעו על רגש חיובי יותר והתנהגות מותאמת בעלת תוצאות חיוביות יותר. אנו נתחיל בזיהוי עיוותי החשיבה ומיומנויות התנהגות שונות, נגביר ונחדד את המודעות העצמית לתופעות אלו, נאפיין את דפוסי החשיבה, נתקן את סגנון החשיבה, נטמיע אותו ונצא לדרך עם כלים ומיומנויות אפקטיביות ופונקציונליות.

הגישה מדברת בגובה העיניים, נקבעות מטרות טיפוליות בשיתוף פעולה מלא עם המטופל/ת, נערך משוב הדדי לאורך הדרך ומחולקים חומרי הסבר וקריאה פסיכו חינוכיים להבנת התופעות השונות.

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי יעניק לך מודעות עצמית גבוהה, כלים ומיומנויות לפתרון בעיות, כלים להתמודדות עם חרדות ויכולת לצאת ממצבי משבר. כלים אלו ילוו אותך לאורך חייך באופן עצמאי.

#גישות טיפוליות


10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page